torstai 29. toukokuuta 2014

Mexican Lounge





Tätä meksikolaista salaattia tehtiin viikonloppuna ja ai että kun on hyvää!! Ja super helppo ohje Guacamoleen, jonka joskus tossa alkuvuodesta oon jo bongannu ja sitä vähän muunnellu paremmaks. ;) En oo vielä kuullu kenenkään valittavan siitä ja mun kämppiksetkin sitä on välittäneet eteenpäin eli kannattaa kokeilla. Eilen kyllä sain kuulla, että avocadot on super rasvaisia, mutta enpä mä silti tätä mun jokapäiväistä avocado herkkuhetkeä aio lopettaa. :D Tosta Guacamolesta voi tehdä erilaisen lisäämällä enemmän tai vähemmän jogurttia ja tietty muuntelemalla jogurttityyppiä, kuten kreikkalainen, turkkilainen, rasvaton, soija yms. Esimerkiksi jos laittaa jogurttia enemmän sopii dipiksi nachojen kanssa ja vähemmän niin voi laittaa vaikka suoraan paahtoleivän päälle ilman voita niin on terveellisempää sitten ainakin sen suhteen. Itsetehtyjen hampurilaisten väliinki tätä oon laittanu salsan kera (tää idea muuten tuli mun kämppikseltä) ja voin sanoa että sopi siihenkin. Ite oon kokeillu jo jokaista versiota mitä tosta nyt saa kyhättyä. Pidän kyllä avocadoista ihan sellaisenaankin kun laittaa suoraan leivän päälle ja tämä varsinkin arkiaamuisin kun ei ole niin hirveästi aikaa.   
Meksikolainen salaatti on super helppo tehdä ja todella maukas. Tätä tehtiin joskus tyttöjen illassa, kun erittäin helppo isollakin porukalla, sillä jokainen saa lisätä niitä aineksia joista tykkää. Mutta tässä ainakin perus ainekset: Jäävuorisalaatti, porkkanaraaste, tomaatti, paprika, juustoraaste tai feta, jauheliha, salsa, kermaviili, guacamole, nacholastut ja jalapeñot (kuka sitten uskaltaakin syödä noin tulista). ;)

Käytiin myös eilen illalla yhdessä meksikolaisessa tapas paikassa kaveriporukalla ja aika hyvin sopi tähän teemaan tämä mun värikäs teeppari + viikonloppuna löydetyt korvikset. :D Tänään illalla sitten taas kiipeilemään ja sen jälkeen kahvilassa käyntiä kavereiden kanssa. Toi kiipeilykin on jotenki tosi rentouttavaa, kun enemmän se on semmosta hengailua ja rupattelua meille samalla kun kiipeillään eikä hirveetä kuntourheilua.

Pari päivää vielä ja sitten viikonloppu :)






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti