maanantai 17. maaliskuuta 2014

The first barbecue of this year








  




           Vietettiin lauantaina kevään ekat barbecue pippalot maaseudulla (12km keskustasta :D). Meitä oli kaksi suomalaista ja seitsemän espanjalaista grillailemassa. Ruokana oli kasvisvartaita, patonkia ja paljon lihaa, kuten kanan koipia, chorizoa, lomoa, ribsejä, morcillaa (verimakkaraa) ja muita lihoja joiden nimiä en nyt muista. Grillaaminen ja tulenteko oli kokonaan poikien hommaa ja mä itse osallistuin sillä, mitä ite osaan parhaiten eli tein pastasalaattia ja vihersalaattia. Maistelin kaikkea uteliaana ja kyselin paljon, erilaiset ruokakulttuurit kun on niin mielenkiintoisia. Mulle suositeltiin porsaan leukaa, että se olis tosi hyvää. No kyllä mä sitäkin syön, jos eteen sattuu, mutten ehkä lähde sitä erityisemmin metsästämään. :D Toinen asia, joka täällä on erityisen hauskaa on se, että eläimestä käytetään kaikki osat. Esimerkiksi nahasta tehdään sipsejä! Tuollakin jengi veti hyvällä ruokahalulla siannahkasipsejä, joita mäkin tietty maistoin. Yhessä sipsissä oli vielä siankarvoja siellä sipsin sisällä ja siihen mä kieltämättä vähän nyrpistin nenää. Ne karvat kuulemma poltetaan ekaks nahan pinnalta, mutta ne mitkä on siellä nahan sisällä ni jää sitte sinne. :D
            Yks päivä mun kämppis söi sian vatsalaukkua. Mä tietty heti kyselin, ku näin että ei ihan perus pihviä ollu lautasella. Halusin kokeilla maistaa, kun en ollu sellasta koskaan syöny (enkä kyllä ihan heti syö uudestaankaan). Ekaa kertaa vähään aikaan oli ruoka kyllä ihan pakko käydä sylkäsemässä roskiin, kun sen verran oli -hienosti sanottuna- eksoottista. :P Mun kämppis vaan naureskeli ja kerto sen kavereillekin että uskalsin maistaa niitä. Täällä ne on kuulemma monien ihmisten herkkua, joita varsinkin pohjoisessa syödään paljon. Heh, uusi kokemus sekin. Itse ajattelen, että asioista saa paljon enemmän irti avoimuudella ja kokeilemalla kaikkea ennakkoluulottomasti, tämän ei kuitenkaan tarvitse tarkoittaa tykkäämistä. En koskaan kehtais mennä vieraaksi jonnekin ja nyrpistellä nenää muiden ruokatottumuksille, sillä jos nää espanjalaiset on vieläkin hengissä näiden ruokien jälkeen ni en mäkään siihen varmasti kuole. Ihan samalla tavalla täälläkin saatetaan ajatella porosta tai jostain mämmistä. :D Huomasin muuten, ettei mulla oo yhtään kuvia noista meijän ruoista. Noh, se johtu ihan puhtaasti siitä, että siinä vaiheessa kun alettiin syömään niin oli tajuton nälkä ja kaikki halus vaan päästä syömään ja äkkiä. ;)
          
           Hyvää viikon alkua!
          
        
         








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti